woensdag 19 juli 2017

jurken my image

Het vertrouwde en voor mij perfecte patroon weer voor de dag gehaald. Ik heb het nu al zo vaak gebruikt, het is gewoon een heel fijn basispatroon waar je alle kanten mee op kunt.

Een effen roze jurk met rimpels in de hals. Door het voorpand iets van de stofvouw af te leggen en in te rimpelen krijg je dit effect. Met een biesje/beleg afgewerkt

De bloemenstof ligt al een jaar te wachten, maar ik durfde de schaar er niet in te zetten. Eerst had ik wat voor de meiden in gedachten, maar met effen roze achterpand, en mouwen, vond ik het ook leuk voor mezelf




detailfoto van de hals



7 opmerkingen:

  1. Mooie jurken, leuk met het rimpeldetail aan de hals! Leg je dan het hele voorpand iets van de stofvouw? Dan wordt de hele jurk wat wijder, hoe los je dat op? Ik ben wel benieuwd hoe je het doet!
    H.gr. Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. alleen van boven, )ik denk een cm of 4, maar minder kan ook, dan heb je wat minder rimpels) van onder gewoon zoals het hoort. Ter hoogte van de taille en iets naar boven later weer iets ingenomen bij de zijnaden Eigenlijk moet je het gewoon proberen en weer aanpassen, zoals het bij jou mooi staat

      Verwijderen
  2. Prachtig! Lijkt me fijn om een perfect zittend patroon te vinden. Is mij nog niet gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is zeker een mooi basis patroon,
    super leuk je bloemenjurk en zo met elkaar staat mooi bij elkaar echt een zomerjurk.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze beide mooi! De bloemen stof vind ik nog steeds erg mooi. Leuk het halsje zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke jurken weer! Die met die rimpelhals vind ik echt prachtig! 'k Heb er al eens over lopen denken hoe ik zoiets kon doen. Eigenlijk heel gemakkelijk dus! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een mooi basispatroon. Staat je goed.
    De stof is echt een zomerstofje!
    Uit welke MI heb je hem?

    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen